– Pamiętam książkę z biblioteki mojego ojca pt. „Samochody współczesne” – bardzo często sięgałem po nią, aby „delektować” się jej lekturą. Pojawiały się w niej nietypowe, wręcz dziwne, pojazdy. Zainspirowany nimi zacząłem na kartkach w zeszytach szkolnych rysować własne wersje Syrenek i Trabantów – wspomina Tadeusz Jelec, który od blisko 30 lat pracuje jako projektant w Jaguarze.
Ale zanim spełnił swoje marzenie o projektowaniu aut rzucił studia na Politechnice Gdańskiej i wyjechał do londyńskiej Royal College of Art.Jego dyplomowa wystawa była jak wygrana na loterii. Jeden z najwybitniejszych brytyjskich projektantów – Peter Stevens, twórca firmy TWR, która współpracowała wówczas z Jaguarem, powierzył mu ambitne zadanie. – Chodziło o stworzenie częściowej restylizacji ówczesnego XJ40, aby stworzyć nowy wizerunek jego wersji sportowej. Tak więc nowe progi, grille, przedni pas, spoiler i oczywiście graficzne rozpracowanie poszczególnych elementów. Miałem 10 dni na przygotowanie konceptu. Projekt został zaakceptowany – mówi Jelec w jednym z wywiadów. Obecnie Jelec kieruje zespołem, który projektuje samochody sportowe.

Jako projektant Jaguar Design Studio w ubiegłym roku w plebiscycie magazynu „Auto Świat” otrzymał Złotą Kierownicę w kategorii „Człowiek Roku”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here